وبلاگ تخصصی پایپینگ | طراحی خرید اجرا |  آموزش PDMS Piping
وبلاگ تخصصی پایپینگ | طراحی خرید اجرا |  آموزش PDMS Piping

وبلاگ تخصصی پایپینگ | طراحی خرید اجرا | آموزش PDMS Piping

www.PipingTeam.com

عملیات پیگرانی و هیدروتست

پیگهای بدنه فلزی: این گروه از پیگها به عنوان موثرترین و پر مصرف ترین پیگهای خط لوله در اشکال و ترکیبهای متنوع، طراحی و تولید می گردند و در تمامی عملیات های خط لوله اعم از احداث، تست هیدرواستاتیک، راه اندازی، بهره برداری و تعمیرات کاربرد دارند. این پیگها غالبا” دارای بدنه فلزی( فولاد،آلومینیوم، استیل) هستند و در سایزهای 4 تا 56 اینچ بسته به کاربرد آنها مجهز به کاپ پلی یورتان، دیسک پلی یورتان، برس، آهنربا، بلیدهای تراشنده پلی یورتان، ضربه گیر، پلاک، چرخ، صفحه اندازه و فنر جهت کاربردهای تمیزکاری، جداسازی مواد، پر و خالی کردن آب، اعمال مواد ضدخوردگی و … تولید می گردند. عبور از زوایای ۱۰۵ِبه بالا و مقاومتهای مکانیکی و دینامیکی در شرایط عملیاتی و همچنین مقاومت سایشی و پارگی و آببندی از شاخص های اصلی این نوع پیگها می باشد.  

پیگهای خاص: به جهت نیاز و شرایط عملیاتی خاص در مواقعی که استفاده از پیگهای رایج امکان پذیر نباشد،پیگهای ویژه طراحی و تولید می گردند.



پیگ های اسفنجی: پیگهای فوم پلی یورتان و اسفنجی جهت خشک کردن خطوط از مایعات و انتقال برخی از سیالات بر پایه هیدروکربن و آب مناسب است و محدودیتی در عبور از بندهای کمتر از 3D ندارد. و همچنین برای مواقعی که شعاع زوایای خط لوله کمتر از D1.5 است و یا نوع اتصالات، قابلیت پیگرانی پیگهای بدنه فلزی را نداشته باشد، از پیگهای اسفنجی ( فوم ) استفاده می گردد. از کاربردهای شاخص این پیگها می توان به تمیز کاری سبک، خشک کردن خط لوله، اطمینان از قابلیت عبور پیگ ازخط ( PROVING ) و خروج مایعات در خطوط کوتاه و متوسط اشاره نمود.   فوم پیگ ها در 3 گروه با دانسیته سبک، متوسط و سنگین در مدلهای بدون روکش، روکشدار حلزونی، روکشدار ضربدرینوارهای سایز 3 تا 56 اینچ تولید می گردد.


منبع:
iranpetrotech.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد